صندوق درآمد ثابت (Fixed Income)| بهترین صندوق‌های درآمد ثابت

شاید این سوال همواره برای شما مطرح باشد که چگونه و در کجا سرمایه گذاری کنیم تا ارزش پول و سرمایه فعلی خود را حفظ کنیم.

با اینکه سرمایه‌گذاری در بورس می‌تواند یکی از بهترین روش‌های سرمایه‌گذاری باشد، اما در این بین بسیاری از افراد ریسک‌گریز هستند که به دلیل احتمال ضرری که در این بازار وجود دارد، وارد آن نمی‌شوند و به منطور کسب سود ثابت، تنها به سپرده‌گذاری در بانک روی می‌آورند.

امروزه ابزارهای گسترده‌ای در بازار سرمایه وجود دارد که درآمدی حتی بیشتر از سود سپرده‌های بانکی را تامین می‌کنند. یکی از این ابزارها صندوق سرمایه‌گذاری با درآمد ثابت است که آشنایی با آن می‌تواند گزینه‌ای مناسب برای سرمایه‌گذاری کم ریسک باشد.

صندوق های درآمد ثابت چیست؟

صندوق‌های درآمدثابت، کم‌ریسک‌ترین ابزار سرمایه‌گذاری در بورس محسوب می‌شوند که با سرمایه‌گذاری در آن، نه تنها ارزش اصل پول شما حفظ می‌شود، بلکه سودساز هم است. سود و بازدهی آن دارای نوسان زیادی نیست، به شکلی که همواره سرمایه‌گذار باید انتظار یک سود ثابت را داشته باشد. بنابراین میتوان گفت این نوع صندوق‌ها یکی از مهم‌ترین صندوق های سرمایه‌ گذاری محسوب می‌شوند که از قضا طرفداران زیادی نیز دارند.

صندوق سرمایه ‌گذاری با درآمد ثابت برای چه افرادی مناسب است؟

اگر شما فردی هستید که ریسک‌پذیری پایینی دارید و در عین حال، به دنبال یک گزینه‌ بسیار مناسب برای سرمایه‌گذاری می‌گردید، صندوق سرمایه گذاری با درآمد ثابت پیشنهاد ما به شماست. زیرا اصل پول شما را حفظ می‌کند و از سوی دیگر سودی پایدار و بیشتر از سپرده‌های بانکی برای سرمایه‌گذاران خود ایجاد می‌کند. صندوق های با درآمد ثابت بخاطر ریسک پایین سرمایه گذاری در آن، افراد بیشتری را به سمت سرمایه‌گذاری در بازار مالی سوق می‌دهد.

انواع صندوق سرمایه ‌گذاری با درآمد ثابت

صندوق سرمایه گذاری با درآمد ثابت در دو نوع صدور ابطالی و ETF وجود دارد و شکل سوددهی تنها تفاوت بین آنها است.

بخش عمده دارایی این صندوق‌ها، در سپرده‌های بانکی و اوراق درآمد ثابت بورسی و فرابورسی مانند اوراق مشارکت، اوراق اجاره، اسناد خزانه اسلامی و… سرمایه‌گذاری می‌شود. بخش کوچکی از دارایی این صندوق‌ها نیز در سهام شرکت‌های بورسی سرمایه‌گذاری می‌شود. بنابراین تنها قسمت کمی از آن برای خرید داراییِ پرریسک‌تر هزینه می‌شود. به همین دلیل نوسانات بورس، تأثیری بر روی این صندوق‌ها ندارند.

صندوق سرمایه ‌گذاری درآمد ثابت چطور کار می‌کند؟

صندوق‌های درآمد ثابت مانند هر صندوق دیگری از تعدادی واحد تشکیل شده‌اند. افرادی که واحدهای این صندوق‌ها را خریداری می‏‌کنند‏، در واقع سرمایه‌گذارانی کم ریسک هستند.

چون این صندوق از ابتدا برای افراد ریسک‌گریز طراحی شده است‌، مدیران صندوق برای کاهش ریسک به سراغ دارایی‌های درآمد ثابتی چون اوراق بهادار با درآمد ثابت می‌روند و باقی دارایی سرمایه‌گذاران را در خرید سهم‌هایی با سوددهی بیشتر و به طبع ریسک بالاتر سرمایه گذاری می‌کنند تا بتوانند سودی بالاتر از سود بانکی به مشتریان خود بدهند. میتوان گفت احتمال متضرر شدن در این صندوق‌ها نزدیک به صفر است؛ ولی همین موضوع باعث می‌شود که سود صندوق نیز از حد مشخصی بالاتر نرود.

از دیگر مزایای صندوق با درآمد ثابت:

  • نقدشوندگی بالا
  • مدیریت فعال و حرفه‌ای
  • کسب سود روز شمار و بدون ریسک
  • امکان دریافت سود به صورت ماهانه
  • امکان دریافت سود مرکب
  • معاف از مالیات
  • عدم نرخ شکست سرمایه

باتوجه به مواردی که درباره صندوق با درآمد ثابت گفته شد، پیشنهاد ما به شما برای کسب سودی مطمئن، آشنایی و سپس سرمایه گذاری در صندوق های تامین سرمایه دماوند است:

صندوق درآمد ثابت قابل معامله نیلی دماوند

صندوق درآمد ثابت قابل معامله سپید دماوند

صندوق درآمد ثابت صدور ابطالی شکوه اوج دماوند

صندوق درآمد ثابت صدور ابطالی ندای ماندگار دماوند