صندوق مختلط چیست|بهترین صندوق مختلط|معایب و مزایا

اگر فردی هستید که برای سرمایه خود به دنبال ابزاری سودده می‌گردید و همچنین در حد متعادلی ریسک‌پذیر هستید، ما به شما سرمایه‌ گذاری در صندوق‌های مختلط را پیشنهاد می‌کنیم.   

صندوق‌های سرمایه‌گذاری با توجه به ترکیب دارایی‌هایشان طبقه‌بندی می‌شوند. اگر اکثر وجوه این صندوق ها، به سرمایه‌گذاری در سهام اختصاص یابد، صندوق سهامی و اگر در اوراق با درآمد ثابت سرمایه‌گذاری گردد، صندوق با درآمد ثابت نامیده می‌شود.

صندوق‌های سرمایه‌گذاری مختلط نوعی از صندوق‌های سرمایه‌گذاری مشترک هستند. “صندوق سرمایه‌گذاری مختلط” به نوعی مابین صندوق‌های با درآمد ثابت و صندوق‌های سهامی قرار می‌گیرند، بطوری که ریسک این صندوق از صندوق سهامی کمتر و بازدهی آن از صندوق با درآمد ثابت بیشتر است.

صندوق سرمایه گذاری مختلط

تفاوت صندوق مختلط با سایر صندوق‌ها

در صندوق‌ سرمابه ‌گذاری با درآمد ثابت معمولاً، بخش عمده‌ای از سرمایه در بانک سپرده‌گذاری می‌شود. از طرف دیگر در صندوق‌های سهامی، بیشترین بخش سرمایه‌گذاری صرف خرید شرکت‌های بورسی می‌شود که ریسک بالایی دارد، اما در صندوق‌های سرمایه‌گذاری مختلط، کل سرمایه هم به خرید سهام شرکت‌های بورسی و هم سپرده‌گذاری در بانک اختصاص داده می‌شود.

به عبارتی این صندوق 40 درصد از دارایی خود را در بازار سهام و 60 درصد دیگر دارایی خود را در اوراق مشارکت، سپرده بانکی و … سرمایه‌گذاری می‌کند، بنابراین ترکیبی از سهام این دارایی‌ها است.

میزان ریسک و بازدهی صندوق مختلط

با توجه به اینکه حدود نیمی از سرمایه “صندوق‌های مختلط” به اوراق مشارکت و سپرده بانکی اختصاص داده می‌شود، این صندوق‌ها به نسبت صندوق‌های سهامی ریسک کمتری دارند. صرف نظر از ریسک‌پذیری پایین، بازدهی بیشتر صندوق مختلط نسبت به صندوق‌های با درآمد ثابت است. بطوری که اگر بازارِ سهام‌های خریداری شده توسط صندوق مختلط روندی صعودی بگیرد، در این شرایط بازدهی سود این صندوق‌ها از صندوق‌های با درآمد ثابت خیلی بیشتر خواهد شد. در واقع می‌توان صندوق مختلط را حد وسط صندوق سهامی و صندوق با درآمد ثابت به‌لحاظ ریسک و بازده احتمالی مورد انتظار دانست.

مزایای صندوق سرمایه‌گذاری مختلط

  • نقدشوندگی بالا
  • بازدهی بیشتر و ریسک کمتر
  • مدیریت تخصصی
  • سود بیشتر در دوران رونق
  • زیان کمتر در دوران رکورد

پیشنهاد ما به شما:صندوق مختلط با تضمین اصل سرمایه گیتی (گارانتی) دماوند