مدیرعامل تامین سرمایه دماوند”ارغوان” را معرفی کرد/زمینه فعالیت، مزایا و تفاوت های “ارغوان” با دیگر صندوق های جسورانه

مدیران عامل تامین سرمایه دماوند و سرمایه گذاری دی ضمن معرفی صندوق سرمایه گذاری جسورانه در شرف تاسیس ارغوان درباره تفاوت آن با سایر صندوق ها و زمینه فعالیت آن توضیحاتی ارائه کردند.

مدیران عامل تامین سرمایه دماوند و سرمایه گذاری دی ضمن معرفی صندوق سرمایه گذاری جسورانه در شرف تاسیس ارغوان درباره تفاوت آن با سایر صندوق ها و زمینه فعالیت آن توضیحاتی ارائه کردند.

به گزارش روابط عمومی تامین سرمایه دماوند، حجت اله انصاری مدیرعامل تامین سرمایه دماوند با اشاره به آغاز فعالیت این شرکت در سال 99 و ایجاد 6 صندوق فعال و دارایی تحت مدیریت 14 هزار میلیارد تومانی و سه صندوق در شرف تاسیس سرمایه گذاری گفت:  از ابتدا استراتژی در حوزه ابزارهای سرمایه گذاری، تنوع بخشی در محصولات و ابزارهای سرمایه گذاری بود. با وجود دو صندوق درآمد ثابت فعال شامل صدور و ابطالی با پرداخت سود و درآمد ثابت قابل معامله، صندوق سوم که طی یک ماه آینده پذیره نویسی خواهد شد، درآمد ثابت قابل معامله نوع دوم با پرداخت سود با خرید سهام کمتر و کسب بازدهی بدون ریسک محدودتر است.

وی افزود: سه صندوق سرمایه گذاری شامل صندوق درآمد ثابت  از نوع ETF و پرداخت سود با خرید سهام کمتر، صندوق مختلط تضمین اصل سرمایه و صندوق جسورانه ارغوان در شرف تاسیس هستند. صندوق جسورانه برای کسب و کارهایی که وارد آن می شوند بازاری در مجموعه بازنشستگی نیروهای مسلح با 750 هزار نفر دارد. اولین بازار در حوزه سلامت بازنشسته های مذکور بوده و در حوزه فین تک هم گروه مالی غدیر 30 هزار میلیارد تومان دارایی دارد که در زنجیره های مختلف در حال فعالیت هستند. همچنین این هلدینگ در حال توسعه زنجیره خدمات مالی بوده و کسب و کارهایی که در این حوزه فعالیت می کنند بازاری درون مجموعه غدیر و ساتا دارند.

محمد علی عبادی مدیرعامل سرمایه گذاری دی با معرفی صندوق سرمایه گذاری جسورانه ارغوان گفت: این صندوق پس از پذیره نویسی به عنوان بزرگترین صندوق جسورانه محسوب می شود. گروه مالی غدیر طی 1.5 سال گذشته برای ورود به سرمایه گذاری دانش بنیان اقداماتی را آغاز کرده که یکی از نهادهای تخصصی لازم، صندوق های جسورانه است.

وی افزود: تفاوت صندوق های جسورانه به لحاظ ریسک و بازدهی با سایر صندوق ها و سرمایه گذاری های سنتی متفاوت است. در سرمایه گذاری های متداول ریسک و بازده مشخص اما صندوق های جسورانه دارای ریسک بالاتر بوده و ممکن است بخشی از سرمایه سوخت شود. در این پرتفوی از هر 100 سرمایه گذاری ، 80 درصد سرمایه از بین می رود و 20 درصد سرمایه زنده می ماند.

این مقام مسئول ادامه داد: در شرکت هایی که بدین طریق سرمایه گذاری می شود از این 20 درصد هم فقط دو درصد به تک شاخ های سرمایه گذاری تبدیل می شوند. عمدتاً افرادی که در حوزه صندوق های جسورانه در حال فعالیت هستند شناخت درستی از بازار سرمایه و ظرفیت های آن ندارند. همچنین فعالان بازار سرمایه هم شناخت درستی از سرمایه گذاری خطر پذیر و الزامات آن ندارند.

عبادی عنوان کرد: بسیاری از صندوق های جسورانه بر روی اوراق با درآمد ثابت سرمایه گذاری می کنند. سرمایه گذاری دی زنجیره یکپارچه ای ایجاد کرده که سرمایه گذاری خطر پذیر در میانه آن قرار دارد. با ایجاد زنجیره یکپارچه امکان تامین گزینه های سرمایه گذاری بیشتر می شود و باتوجه به قرار گرفتن در زیرمجموعه سرمایه گذاری غدیر امکان تامین بازار برای شرکت هایی که در مراحل اولیه رشد هستند ، وجود دارد. سهامداران هم به گونه ای در نظر گرفته شده که ظرفیت استفاده از شرکت ها را دارند . LP هایی که این صندوق خواهد داشت شامل گروه مالی غدیر ، سرمایه گذاری مهرگان و موسسه توانمند سازی نیروهای مسلح است.

وی درخصوص زمینه فعالیت این صندوق توضیح داد: دو حوزه سلامت و فین تک بطور ویژه مورد توجه قرار گرفتند. چهار حوزه دیگر در صورت وجود مشکل در گزینه های سرمایه گذاری هم شامل بایوتک، نانو، تجارت الکترونیک برای در نظر گرفته شده است.