تامین سرمایه دماوند نخستین اوراق اجاره سهام با ضمانت ترکیبی را منتشر می کند

[vc_row][vc_column][vc_column_text css_animation=”bounceInRight”]نخستین تامین مالی شرکت تامین سرمایه دماوند با انتشار اوراق اجاره شرکت بین المللی توسعه صنایع و معادن غدیر به مبلغ 7،000 میلیارد ریال و برای اولین بار با ضمانت ترکیبی رتبه اعتباری ناشر و توثیق سهام به منظور تامین مالی پروژه های بخش معدن و فولاد بانی اوراق انجام می شود.

به گزارش روابط عمومی شرکت تامین سرمایه دماوند، مدیر عامل تامین سرمایه دماوند با اعلام خبر فوق گفت:  شرکت تامین سرمایه دماوند مشاور عرضه، رکن بازارگردان و متعهد پذیره نویس این اوراق با نرخ اجاره بهاء سالیانه اوراق 18 درصد، سررسید 4 ساله و مواعد پرداخت سود 3 ماهه است.

حجت اله انصاری با بیان اینکه این نخستین تامین مالی عمده توسعه شرکت تامین سرمایه دماوند است، تصریح کرد: تامین مالی مذکور جهت انجام پروژه های بخش معدن و فولاد انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: شرکتهای تامین سرمایه به عنوان یک نهاد مالی رسالت تامین مالی پروژه های سرمایه گذاری در کشور را بر عهده دارند و شرکت تامین سرمایه دماوند نیز با اتکاء به سهامداران معظم خود (شرکت سرمایه گذاری غدیر و شرکت هلدینگ سرمایه گذاری و مالی سینا وابسته به بنیاد مستضعفان ) و با افزایش سرمایه از 2،000 به 7،000 میلیارد ریال قابلیت ها و توانمندی های قانونی و مالی لازم در راستای مشارکت در تامین پروژه های بزرگ کشور را به دست آورده است.

هدف گذاری به منظور تامین مالی پروژه های بزرگ در بخش های مختلف

انصاری با بیان اینکه کمک به تامین مالی پروژه های بزرگ در کشور گامی مهم در راستای افزایش تولید ملی و فعال نمودن ظرفیت های داخلی کشور خواهد بود، تصریح کرد: علاوه بر این تامین مالی ، انتشار اوراق تامین مالی دیگری نیز در آینده نزدیک توسط شرکت تامین سرمایه دماوند برای یکی از هلدینگ های بزرگ کشور انجام می شود که به محض قطعی شدن و به نتیجه رسیدن اطلاع رسانی لازم در خصوص این اوراق در سامانه کدال انجام خواهد شد.

انصاری با اشاره به این مطلب که پیش از این شرکت تامین سرمایه دماوند در انتشار مبلغ 2،000 میلیارد ریال از اوراق تبعی منتشره توسط شرکت سرمایه گذاری غدیر مشارکت کرده بود، ادامه داد: تامین سرمایه دماوند با توجه به افزایش سرمایه 7،000 میلیارد ریالی که در جریان ثبت است، تامین مالی پروژه های بزرگ در بخش های گوناگون هدف گذاری کرده است.

پذیره نویسی صندوق سرمایه گذاری در سهام اوج دماوند

مدیر عامل شرکت تامین سرمایه دماوند در خصوص فعالیت صندوق های سرمایه گذاری این شرکت نیز گفت: در حال حاضر و پس از گذشت حدود شش ماه از فعالیت صندوق های سرمایه گذاری شرکت، مجموع دارایی تحت مدیریت شرکت تامین سرمایه دماوند بالغ بر 40،000میلیارد ریال (4هزار میلیارد تومان) است.

وی با اشاره به این مطلب که صندوق سرمایه گذاری در سهام اوج دماوند، سومین صندوق سرمایه گذاری شرکت تامین سرمایه دماوند بوده و در راستای تنوع بخشی در ابزارهای سرمایه گذاری ارائه شده توسط شرکت تامین سرمایه دماوند پذیره نویسی خواهد شد، ادامه داد: مدیر و بازار گردان این صندوق شرکت تامین سرمایه دماوند است و پذیره نویسی این صندوق در روزهای سه شنبه مورخ 1400/07/20و چهارشنبه مورخ 1400/07/21 در بازار ابزارهای نوین مالی فرا بورس انجام می شود و استفاده از مدیریت تخصصی در مدیریت سبد این صندوق مانند سایر صندوق های سرمایه گذاری شرکت در دستور کار قرار دارد.

تاسیس و پذیره نویسی صندوق سرمایه گذاری مختلط گنبد مینای دماوند

انصاری با اشاره به برگزاری مجمع موسس صندوق سرمایه گذاری مختلط گنبد مینای دماوند در 1400/07/04گفت: سایر مراحل تاسیس و پذیره نویسی صندوق مذکور در حال انجام بوده و پیش بینی می شود واحدهای صندوق مذکور در اواخر آبان ماه سال جاری پذیره نویسی شود.

کسب رتبه دوم بازدهی در بین صندوق های سرمایه گذاری با دارایی بیش از 20،000 میلیارد ریال

مدیر عامل تامین سرمایه دماوند با بیان اینکه صندوق سرمایه گذاری درآمد ثابت سپید دماوند با سقف فعلی 30،000 میلیارد ریالی در دوره 6 ماهه منتهی به 1400/07/12فعالیت خود توانست در رتبه دوم بازدهی در بین صندوق های مشابه با دارایی تحت مدیریت بیش از 20،000 میلیارد ریالی قرار گیرد، تاکید کرد: مدیریت تخصصی سبد صندوق مذکور باعث کسب بازدهی مذکور بوده است.

وی ادامه داد: برنامه ریزی های لازم در جهت افزایش سقف صندوق مذکور به 100،000 میلیارد ریال (10 هزار میلیارد تومان) در حال انجام است و در صورت موافقت اداره محترم صندوق های سرمایه گذاری سازمان بورس، با افزایش سقف مورد اشاره، اقدامات لازم در جهت افزایش دارایی های تحت مدیریت شرکت تامین سرمایه دماوند صورت خواهد گرفت.

افزایش تعداد نمادهای تحت مدیریت صندوق بازارگردانی لاجورد دماوند

انصاری با بیان اینکه صندوق بازارگردانی لاجورد دماوند در حال حاضر سهام 4 شرکت پذیرفته شده در بورس و فرابورس را با دارایی تحت مدیریت حدود 7،000 میلیارد ریال بر عهده دارد ،گفت: افزایش تعداد نمادهای تحت بازارگردانی و دارایی تحت مدیریت این صندوق نیز در دستور کار قرار دارد.

تاسیس سایر صندوق های سرمایه گذاری

مدیر عامل تامین سرمایه دماوند در بخش پایانی سخنان خود تاکید کرد: پس از تاسیس و راه اندازی دو صندوق سرمایه گذاری در سهام اوج دماوند و گنبد مینای دماوند، در خواست اخذ موافقت اصولی تاسیس صندوق های درآمد ثابت نظیر صندوق صدور و ابطالی و صندوق قابل معامله درآمد ثابت نوع دوم به سازمان بورس ارسال خواهد شد و پیش بینی می شود تا پایان سال جاری تاسیس صندوق های مذکور محقق شود.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]