بررسی بازدهی صندوق‌های “تماوند”

شرکت تامین سرمایه دماوند همواره در تلاش است تا با تنوع بخشی بر خدمات خود پاسخگوی نیاز تمام آحاد جامعه با تیپ شخصیتی‌های متفاوت و ریسک‌پذیری گوناگون در سرمایه‌گذاری باشد، در همین راستا این شرکت همواره در جهت ارتقا تنوع محصولات خود کوشیده و می‌توان گفت امروزه دارای حدود 10صندوق سرمایه‌گذاری در انواع سبدها، ریسک‌ها و سودآوری‌های متفاوت است.

صندوق‌هایی همچون صندوق‌های بادرآمدثابت، صندوق‌های سهامی، صندوق‌های مختلط، صندوق جسورانه، صندوق بازارگردانی، صندوق‌های بخشی و … از جمله صندوق‌های تحت مدیریت این شرکت هستند.

صندوق گارانتی دماوند

برای مثال می‌توان گفت صندوق تضمین اصل سرمایه گارانتی دماوند یکی از صندوق‌های مختلط تامین سرمایه دماوند است که در خردادماه 1402فعالیت خود را آغاز کرد.

صندوق گارانتی دماوند از نظر بازدهی حتی در روزهای منفی بازار همواره بازدهی بالایی کسب کرده است و همواره در راس بازدهی صندوقهای مختلط قرار گرفته است، همچنین گارانتی در بین صندوق‌های مختلط و تنها در بازده شش ماهه توانسته 16،4درصد بازدهی و در بازده سه ماهه حدود 6درصد بازدهی را از آن خود کند.

صندوق حفظ ارزش دماوند

صندوق حفظ ارزش دماوند نیز از نوع صندوقهای سهامی و به صورت صدور ابطالی دماوند است. این صندوق بعنوان اولین صندوق مبتنی بر مشتقات بازار سرمایه در تاریخ 30مهر 1402فعالیت خود را شروع کرده است.

وضعیت این صندوق، نشان دهنده آن است که تقریبا از ابتدای تاسیس تاکنون همواره عملکرد خوبی از خود نشان داده است و با کسب 13/16درصد بازدهی در6ماهه و 6درصد بازدهی در 3ماهه در راس بازدهی صندوق‌های سهامی قرار گرفته و حتی بازدهی بالاتری ازشاخص به دست آورده است.

صندوق نیلی دماوند

در ادامه صندوق نیلی دماوند نیز یکی از صندوق‌های سرمایه‌گذاری با درآمد ثابت قابل معامله شرکت تامین سرمایه دماوند است که در تاریخ 23/12/1401 فعالیت خود را آغاز کرده است. این صندوق را می‌توان یک گزینه مناسب برای سرمایه‌گذاری با ریسک پایین و بازدهی عالی برشمرد. چرا که این صندوق توانسته از ابتدای فعالیت خود تاکنون بیش از 26درصد بازدهی کسب کند.

علاوه بر آن صندوق نیلی در سال 1403با افزایش سود خود به نرخ موثر 29درصد ماهانه بالاترین میزان بازدهی را برای سرمایه گذاران خود در نظر گرفته است.

همچنین سایر صندوقهای تامین سرمایه دماوند نیز از نظر بازدهی در وضعیت مطلوبی قرار دارند که سرمایه‌گذاران با جستجوی نماد در کارگزاری‌ها و یا مراجعه به سامانه قله به راحتی می‌توانند اقدام به سرمایه‌گذاری کنند.