موافقت سهامداران با افزایش سرمایه 250 درصدی تامین سرمایه دماوند

[vc_row][vc_column][vc_column_text css_animation=”bounceInRight”]مجمع افزایش سرمایه تامین سرمایه دماوند روز یکشنبه پنجم اردیبهشت سال جاری در محل همایش های بین المللی دانشگاه الزهرا برگزار شد و سهامداران با افزایش سرمایه این شرکت موافقت کردند.

به گزارش روابط عمومی شرکت تامین سرمایه دماوند، در ابتدای جلسه، حسن پورعبدالهیان، رئیس هیات مدیره تامین سرمایه دماوند در سخنانی ضمن  تبریک ایام ماه مبارک رمضان و خوشامدگویی به حاضران از رسمیت جلسه با اعلام حضور 75درصدی سهامداران در مجمع خبر داد.

در ادامه حجت الله انصاری، مدیرعامل  تامین سرمایه دماوند با ارائه پیشنهاد افزایش سرمایه از مبلغ 200 میلیارد تومان به 700 میلیارد تومان از محل آورده نقدی و مطالبات حال شده به هیات مدیره، اهم فعالیت ها و اقدامات این شرکت طی یک سال اخیر را تشریح کرد.

وی با اشاره به صورت مالی تامین سرمایه دماوند در 6 ماه نخست سال مالی جاری، درآمد عملیاتی تماوند طی این مدت را 342میلیارد ریال و سود خالص شرکت را بیش از 306 میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: عمده درآمد در 6 ماه نخست ناشی از سرمایه گذاری در صندوق های با درآمد ثابت بوده است.

مدیرعامل تامین سرمایه دماوند با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه خدمات مشاوره ای از جمله انعقاد چند قرارداد خاطر نشان کرد: تامین سرمایه دماوند مشاورعرضه شرکت بین المللی توسعه صنایع و معادن غدیر است که در بورس تهران پذیرش شده و در زمان عرضه سهام این شرکت به عنوان بازارگردان نیز فعالیت خواهد داشت.

انصاری تاکید کرد:آماده سازی گزارش افزایش سرمایه و ارزش گذاری چندین شرکت ، تعهد پذیره نویسی سهام چند شرکت که در نوبت عرضه اولیه هستند از دیگر اقدامات تماوند بوده  با توجه به اینکه جزئیات قراردادهای انتشار اوراق بدهی در شرف انعقاد را نمی‌توان افشا کرد، به محض نهایی شدن قراردادها، در خصوص آنها اطلاع رسانی لازم انجام می شود.

وی با بیان فعالیت ها در بخش صندوق های سرمایه گذاری نیز گفت: با توجه به برنامه های ارائه شده در مجمع عمومی عادی سالیانه، صندوق سرمایه گذاری سپید دماوند در اسفند ماه پذیره نویسی شد و در فرودین قابل معامله شد و همچنین درخواست افزایش سقف این صندوق را  به سازمان بورس ارائه دادیم که منتظر تایید آن هستیم.

مدیر عامل تماوند با بیان اینکه همانگونه که در مجمع سالیانه خود وعده داده بودیم، صندوق لاجورد دماوند تاسیس و فعالیت خود را با بازارگردانی دو نماد سیمان ساروج و تماوند آغاز کرد، تاکید کرد: تامین سرمایه دماوند اکنون دو بازارگردان دارد و  صندوق لاجورد دومین بازارگردان نماد تماوند است.

انصاری همچنین از ارائه درخواست تاسیس صندوق سرمایه گذاری مختلط و صندوق درآمد ثابت صدور و ابطالی نوع دوم به سازمان بورس خبر داد و تصریح کرد: تلاش می کنیم  با راه اندازی انواع صندوق ها سرمایه گذاران با سلایق مختلف را جذب کنیم.

وی همچنین در پاسخ به سوال یکی از سهامداران در خصوص درخواست موافقت اصولی صندوق سرمایه گذاری طلا نیز گفت: بر اساس دستور العمل های سازمان بورس، زمانی می توانیم در خواست تاسیس صندوق طلا را ارائه دهیم که صندوق سهمی با دارایی بیش از 100 میلیارد تومان داشته باشیم و  البته صندوق سهمی شرکت تامین سرمایه دماوند در حال تاسیس است.

انصاری در پاسخ به سوال دیگری درباره پذیرش تماوند در فرابورس نیز گفت: فروردین 1400 یک سال از فعالیت تامین سرمایه گذشته و برای تکمیل پرونده در خصوص پذیرش باید صورت مالی 6 ماهه حسابرسی شده را ارئه کنیم که با ارسال این صورت های مالی، و در صورت موافقت هیات پذیرش پیش بینی می شود نیمه دوم اردیبهشت یا خرداد این امر محقق می شود.

در ادامه سهامداران موافقت خود را با افزایش سرمایه 250 درصدی تامین سرمایه دماوند از مبلغ 200 میلیارد تومان به 700 میلیارد تومان را اعلام کردند.

شایان ذکر است، شرکت گسترش صنعت نوین ایرانیان با 34.8 درصد و شرکت مادر تخصصي مالي و سرمايه گذاري سينا با 33.5 درصد دو سهامدار عمده تماوند هستند و همچنین شرکت بیمه سینا، کارگزاری بورس بهگزین، سرمایه گذاری اعتضاد غدیر و خدمات بیمه سپهر ایرانیان دیگر سهامداران تامین سرمایه دماوند هستند.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]