پذیره‌نویسی بزرگترین صندوق جسورانه کشور در خرداد ماه

نشست خبری، مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری غدیر در خصوص راهبردهای گروه سرمایه گذاری غدیر در راستای تحقق اقتصاد دانش بنیان، با حضور مدیران عامل گروه مالی غدیر،سرمایه گذاری دی، تامین سرمایه دماوند و با حضور نمایندگان رسانه های مختلف کشور برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی تامین سرمایه دماوند به نقل از پايگاه خبري بازار سرمايه ايران، مدیر عامل شرکت سرمایه‌گذاری غدیر در نشست خبری راهبردهای گروه سرمایه گذاری غدیر در راستای تحقق اقتصاد دانش بنیان، تاسیس صندوق جسورانه ارغوان را در جهت تامین مالی اکوسیستم دانش بنیان غدیر دانست.

امیر عباس حسینی با بیان اینکه موضوع مهم در حرکت به سمت توسعه دانش بنیان پیش بینی، رصد کردن روندهای اتفاق افتاده در جهان و ایران و همچنین نیازجامعه است اذعان کرد در این راستا رصد خانه فناوری غدیر تشکیل شده است که در غالب یکی از شرکت‌های گروه مالی غدیر و با همکاری دانشگاه امیرکبیردر حال توسعه است که در آینده‌ای نزدیک سایت مشترک با دانشگاه امیرکبیر افتتاح خواهد شد که رصد اتفاقات، فناوریها، حوزه‌های مرتبط با آینده پژوهی در هلدینگهای زنجیره ارزش غدیر و استراتژی های جدید الورود در دستور کار آن قرار خواهد گرفت.

وی با اشاره به این موضوع که مهمترین رکن توسعه دانش بنیان، استفاده از ظرفیت صندوق های جسورانه و ریسک پذیربرای تامین مالی پروژه ها و ایده های این حوزه است خاطر نشان کرد: صندوق جسورانه ارغوان بعنوان بزرگترین صندوق جسورانه حال حاضر کشور با ارزش ۲۵۰ میلیارد تومان(در فاز اول) تاسیس شد که پس از اخذ موافقت های اصولی، این صندوق در مراحل پایانی بوده و خردادماه در قالب یونیت های یک میلیون ریالی عرضه می شود،وی دلیل عرضه این صندوق را استفاده از ظرفیتهای بازار سرمایه و شفاف سازی حضور سرمایه گذاری غدیر در ورود به این حوزه عنوان کرد.

امیر عباس حسینی در ادامه با بیان اینکه مجری صندوق ارغوان شرکت سرمایه گذاری دی است گفت وظیفه این شرکت در اکوسیستم دانش بنیان غدیر متولی گری تامین مالی پروژه های ریسک پذیر و جدید مورد نظر سرمایه گذاری غدیر است که شامل حوزه بایوتک ، غذا و سلامت، با تمرکزبر سلامت بازنشستگان کشور است به عبارت دیگر در زنجیره ای ازاستارتاپ ها پروژه هایی معرفی، سپس در قالب شتاب دهنده تامین مالی می شوند.

وی در خاتمه افزود بخش بعدی فعالیت غدیردر توسعه دانش بنیان مربوط به حوزه صنعت است و در دو بخش مهم مربوط به زنجیره ارزش غدیر در تولید پترولیوم کک و کک سوزنی توافق نامه های امضا شده است.

ارغوان الگویی موفق برای صندوق های جسورانه

مدیرعامل گروه مالی غدیر، در نشست خبری راهبردهای گروه سرمایه گذاری غدیر در راستای تحقق اقتصاد دانش بنیان، گفت: امیدواریم در زمان مناسب و با شناسایی فرصت های سرمایه‌گذاری مناسب، صندوق جسورانه ارغوان الگویی موفق در کشور برای سایر بخش هایی باشد که قصد استفاده از این ابزار و سایر ابزارهای نوین مالی را برای توسعه سرمایه‌گذاری در حوزه دانش بنیان دارند.

میلاد فروغی اظهار کرد: سهامداران صندوق جسورانه ارغوان گروه مالی غدیر، ساتا و موسسه توانمندسازی نیروهای مسلح هستند و براساس برنامه‌ریزی ‌و هماهنگی با فرابورس، ماه آینده پذیره نویسی واحدهای صندوق جسورانه ارغوان انجام می شود.

وی ادامه داد: اواخر سال گذشته، اقدامات خود برای اخذ مجوز تاسیس صندوق جسورانه با سرمایه اولیه ۲۵۰ میلیارد تومان آغاز کردیم که ارغوان با این سرمایه، بزرگترین صندوق جسورانه فعلی کشور است.

به گفته دکتر فروغی، سرمایه‌گذاری دی به عنوان مجموعه تخصصی گروه مالی غدیر در زمینه استارت آپ ها فعالیت دارد که در زیر مجموعه این شرکت شتاب‌دهنده، رصدخانه، صندوق جسورانه فعالیت می کنند.

فروغی با بیان اینکه شرکت تامین سرمایه دماوند وظیفه مدیریت این صندوق را بر عهده دارد، خاطرنشان کرد: یکی از پارامترهایی تاثیرگذار بر موفقیت صندوق‌های جسورانه وجود تیم‌های تخصصی سرمایه‌گذاری و بهره برداری از ظرفیت آنان در این صندوق ها است.

مدیرعامل گروه مالی غدیر ادامه داد: در حال حاضر در گروه مالی و سرمایه‌گذاری دی و سایر مجموعه‌هایی که شرکای ما هستند، از توانمندی گروه‌های تخصصی در صنایع مختلف بهره‌مندیم و البته اولویت‌ در صندوق جسورانه ارغوان سرمایه گذاری در حوزه سلامت و سایر حوزه های مرتبط است. تیم‌های مجرب در گروه مالی اقدام به بررسی و ارزیابی حوزه‌های مختلف سرمایه‌گذاری کردند و با شناسایی فرصت های سرمایه‌گذاری، تلاش می‌کنند به محض آغازفعالیت رسمی صندوق در آن حوزه‌ها فعالیت و سرمایه گذاری کنند.

وی ادامه داد: یکی ازموضوعات مهم، بحث مصرف‌کنندگان یا بهره‌برداران از این حوزه است و با توجه به اینکه هلدینگ بزرگ غدیر سهامدار گروه مالی غدیر بوده و در این هلدینگ‌ طیف وسیعی از فرصت های سرمایه‌گذاری‌ها و صنایع وجود دارد، لذا بسیاری از نیازهای صنعتی و سرمایه‌گذاری در حوزه دانش‌بنیان در همین مجموعه‌ها و شرکت‌ های تابع شناسایی می‌شوند و این موضوع به نوعی تضمین کننده موفقیت سرمایه‌گذاری است، چون تقریبا اطمینان داریم که محصولی یا ایده ‌ای که در آن سرمایه‌گذاری می‌شود با احتمال بالایی به موفقیت می‌رسد و مجموعه‌های غدیر از آن محصولات بهره مند می شوند.

فروغی افزود: در جلسات متعدد و مفصل کارشناسی این طرح مورد بررسی قرار گرفت، اولویت ها و حوزه های سرمایه گذاری مطرح شد، تیم تخصصی مجموعه فرابورس و سازمان بورس هم در این جلسات شرکت داشتند و همکاری دو جانبه ای شکل گرفت و با تعاملی که برقرار شد، توانستیم در یک زمان بسیارکوتاه مراحل موافقت اصولی صندوق را به پایان ببریم و در هیئت پذیرش فرابورس این صندوق و طرح تجاری آن پذیرفته شد.

وی تصریح کرد: در ادامه کار قاعدتا نیازمند همکاری و تعامل بیشتری هستیم چرا که صندوق های جسورانه، صندوق های خاصی بوده و سرمایه گذاران خاصی دارند و هم از جهت بازدهی و طول عمر سرمایه گذاری نسبت به سایر صندوق های سرمایه گذاری متفاوت هستند.

فروغی گفت: امیدوارهستیم که در ادامه همین تعامل، منابع خوبی در این صندوق جذب کنیم ومنابع بیشتری را از طریق افزایش سقف صندوق در واحد زمانی مشخص داشته باشیم و بتوانیم در حوزه های مناسب سرمایه‌گذاری و با بازدهی مطلوب متمرکز باشیم .

لازم به ذکر است، روز پنج شنبه و در حاشیه نمایشگاه اینوتکس نشست خبری امیر عباس حسینی، مدیر عامل سرمایه گذاری غدیر در خصوص راهبردهای گروه سرمایه گذاری غدیر در راستای تحقق اقتصاد دانش بنیان، با حضور مدیران عامل گروه مالی غدیر،سرمایه گذاری دی، تامین سرمایه دماوند و با حضور نمایندگان رسانه های مختلف کشور برگزار شد.